Saturday, September 8, 2012

i am a student of UiTM Puncak Alam

assalammualaikum semua..
sihat x?aku x berapa sihat ni...demam sikit..
penangan MDS UiTM Puncak Alam...huhuhuhu
yes,skang ak dah jadi student kat sana...
selama 3 tahun la ak duk kat sana..
wat degree in business...

alhamdulillah berjaya gak ak jejak kaki kat universiti
syukur sangat2 n seronok pun ada..
tapi sedih pun ada gak...ye la selama 20 tahun aku duk kat umah
then tiba masa keluar dari umah..sedey kot...
nak nanges la masa parents aku nak balik pas antar aku kat sini..
seminggu kat sini homesick la gak..
tapi saje xnk tepon family...kalo tepon mesti ak nanges2 dengar suara diorag
ckp sekejap ngn mak aku kat tepon pun dah nak nanges..ni kan plak kalo ckp lelama...huhuhu

ok sepanjang seminggu MDS kat uitm tu...terseksa gak la zahir ngn batin aku...
MDS tu kira minggu orientasi la..
yela aku ni kira anak manja la gak...yela 20 tahun best je duk umah an
sampai sini mcm kena dera pun ada..huhuhu
program habis pun kul 12 pagi...balik tu baru la mandi...mandi pun mandi air sejuk plak tu..
habis je MDS terus ak demam...huhuhu
ye la dah 7 tahun ak x demam,bila dah kena mnggu orientasi yg mcm tu n ak push body ak smpai limit..
memang demam la an...huhuhu
terseksa pun byk info n pengalaman aku dapat...yg penting minggu terseksa dah habis..hehehe

berciter pasal hostel kat uitm puncak alam...hmm memang the best la...
tempat tinggal ak kat sini kira apartmen...1 rumah ada 4 bilik...1 bilik 2 org ley duduk..
ada bilik air sendiri,ruang tamu tapi xda dapur la...
memang selesa bagi aku la...ye la xyah berebut sgt nak guna bilik air...hehehe
ok smpai arini ak xda roomate lg...mna dea gi ak xtau...dea xnk gi mnggu orientasi kot...huhuhu
housemate ak sume ok je..sorg je sebaya ngn aku...yg len sume muda setahun..ye la dorg dak2 asasi ngn matriks...then dorg panggil aku kakak lak tu...
aiyoo dak2 ni muda setahun je kot...xyah la kakak sgt...rasa tua plak aku...huhuhu
dah la aku ni paling kecik antara dorg sume..so kakak comel la gitu...hehehe
perasan....

perasaan jadi student U...seronok,teruja,takut...sumenyer ada la...bercampur2..
hope ak dpt sesuaikn diri kat sana dgn sgt pantas..hehehe
so wish me luck k...

0 comments:

Post a Comment