Saturday, July 21, 2012

first day ramadhan

setelah dah lama ak x mengalirkan air mata,pada 1 ramadhan ari ni
air mata ak tertumpah juaga
dugaan ramadhan pertama ni ak rasa ak telah gagal lalui cbaran itu dengan penuh kesabaran
dan akhirnyer aku mampu nangis je...

iye aku tau ak x sepandai ko yg dah berjaya menggenggam segulung ijazah dgn cemerlangnyer
aku x sepandai ko yg berjaya masuk ke universiti pilihan dgn course yg hmpir dgn course idaman ko
tapi boley x ko tolong berbangga sedikit dgn pncapaian ak yg berjaya menjejakkan kaki ke menara gading
w/pun bukan dgn course pilihan...sejak keputusan upu diumumkan xda sepatah ucapan tahniah keluar dari mulut ko...

sekarang ko cuba nak bagitau sume org yg aku ni hanya dpt tmpat kat U tu disebabkan simpati
ko nak sume org pandang rendah kat aku sebab pencapaian ak yg mcm tu
ko suka la org fikir yg aku ni memang patut masuk sana sebab simpati n dgn course yg org kata 'lelong'
pe motif ko wat mcm tu??
x cukup lagi ke perhatian yg ko dapat dari sume orang...sejak mula ko masuk matrik smpai ko dah dpt ijazah yg sume org banggakan tu...dan sejak mula semua org tau ko sakit sume perhatian diberi kat ko..
x cukup lagi ke semua tu...
jangan takut la w/pun ak berjaya dpt ijazah pun ko akan tetap mnjadi kesayangan semua orang..
diorang xkn pandang aku pun...diorang akan  sentiasa beri perhatian kat ko je lebey2 lgi ngn keadaan ko yg sakit skang

aku xtau la knp ko macam ni...xda sekelumit ke rasa bangga dgn aku..
aku sentiasa pandang tinggi ko..dari mula ko sekolah sampai sekarang...
jangan la jadikan alasan yg ko sakit tu untk minta simpati...
aku dah letey ngn perangai ko yg makin besar kepala sejak sakit ni....yela pe ko ckp sume betul
orang laen ckp sume salah...

aku mohon jangan msuk campur urusan aku...aku x pernah pun masuk campur urusan ko n ak xpernah pun mintak tolong apa2 dari ko...
urusan aku dgn org2 kat sana biar aku uruskan..aku suka ke x dorg xda kena mengena ngn ko
orang2 kat sana dah memang suka ko sngat2 ko dah kira bertuah...jangan la nak pertikaikan aku lagi..
jangan ko jawab apa2 pasal aku bagi pihak aku kalo dorg tanya...aku bley jwb sndiri...
terima kasih atas prhatian ko selama ni..pas ni tolong jgn masuk campur...

bulan ramadhan ni aku diuji lagi dgn sikap ko...ak harap ak akan diberi kesabaran yg tinggi utk menghadapi ko sehingga la ak keluar dari sini...aku sentiasa harapkan ko berjaya,bahagia dan sembuh...
boleh tak ko harapkan aku berjaya dan bangga dgn aku..

semoga aku dapat lalui bulan ramadhan ni dgn sabar yg tinggi...AMIN...


0 comments:

Post a Comment